Aksaray Üniversitesi (ASÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesinde mezuniyet coşkusu
yaşandı. ASÜ Konferans Salonunda düzenlenen törende aileler evlatlarının
mezuniyet gururuna ortak oldu.
Aksaray Üniversitesi (ASÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesinde Sağlık Yönetimi, Acil Yardım
ve Afet Yönetimi ve Hemşirelik bölümleri öğrencileri mezuniyet coşkusu yaşadı.
Mezuniyet törenine Aksaray Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, Rektör
Yardımcısı Prof. Dr. Erşan Sever, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Didem
Balun Kayan, akademisyenler ve öğrenci velileri katıldı. Törende konuşan Aksaray
Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, Sağlık Bilimleri Fakültesinin insan
sağlığına yönelik nitelikli insan gücü yetiştiren üniversitenin önemli bir birimi olduğunu
belirterek, sağlık alanında görev yapan meslek mensuplarının toplum nezdinde her
zaman saygın ve değerli bir konuma sahip olduğunu söyledi. İnsan hayatına
doğrudan dokunan mesleklerin ayrı bir anlam taşıdığını ifade eden Arıbaş, sağlık
çalışanlarının üstlendikleri sorumluluğun büyük olduğunu vurguladı. Mezun
öğrencilere seslenen Arıbaş, dört yıllık eğitim sürecinin geride kaldığını ancak
öğrenme yolculuğunun hiçbir zaman sona ermeyeceğini belirtti.
Rektör Arıbaş: İnsan sağlığı en değerli emanetlerden biri
İnsan sağlığının en değerli emanetlerden biri olduğunu vurgulayan Arıbaş, bu
nedenle sağlık çalışanlarının bilgi ve donanımlarını sürekli güncellemelerinin
mesleklerinin ayrılmaz bir parçası olduğunu ifade etti. Üniversite yıllarının yalnızca
akademik bilgi kazanılan bir dönem olmadığını belirten Arıbaş, öğrencilerin bu
süreçte sosyal ilişkilerini geliştirdiklerini, farklı deneyimler yaşadıklarını, özgüven
kazandıklarını ve hayatı daha yakından tanıma fırsatı bulduklarını söyledi.
Mezunların bundan sonraki yaşamlarında da bu kazanımların kendilerine yol
göstereceğini ifade eden Arıbaş, öğrencilerin Aksaray Üniversitesi ile bağlarını
koparmamalarını istedi. Aksaray Üniversitesinin mezunlarının her zaman yanında
olacağını dile getiren Rektör Arıbaş, “Gittiğiniz yerlerde karşılaşacağınız mesleki
sorunlarda, ihtiyaç duyduğunuz her anda hocalarımız ve üniversitemiz sizlere destek
vermeye devam edecektir. Aksaray Üniversitesi sizin yuvanızdır ve kapıları her
zaman sizlere açıktır” dedi. Ailelere de seslenen Rektör Arıbaş, öğrencilerin
bugünlere gelmesinde en büyük payın ailelere ait olduğunu ifade ederek, onların
gösterdiği fedakârlıkların ve desteklerin mezuniyet sevincinin temelini oluşturduğunu
söyledi. Türkiye’nin geleceğinin iyi yetişmiş gençlerin omuzlarında yükseleceğini ifade
eden Arıbaş, tüm mezunlara sağlık, başarı ve mutluluk dolu bir meslek hayatı diledi.
Başarı etik değerlere bağlılık ve ahlaki duruşla gelir
Törende konuşan Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Didem Balun Kayan da
mezuniyet gününün öğrenciler için unutulmayacak bir dönüm noktası olduğunu
belirterek, dört yıl önce başlayan lisans eğitiminin bugün önemli bir başarıyla
taçlandığını aktardı. Öğrencilerin artık meslek sahibi bireyler olarak topluma hizmet
edeceklerini kaydeden Kayan, üniversitenin bu yıl 20’nci kuruluş yıl dönümünü
kutladığını hatırlatarak, mezunların da bu 20 yıllık akademik birikimin ve kurumsal
mirasın bir parçası haline geldiğini dile getirdi. Diplomaların mezunlara yeni kapılar
açacağını ifade eden Kayan, meslek yaşamında başarının yalnızca bilgiyle değil; etik
değerlere bağlılık, ahlaki duruş, insanlara yaklaşım biçimi ve sürekli öğrenme azmiyle
mümkün olacağını söyledi. Eğitim süreci boyunca öğrencilerin sevinçlerini ve
zorluklarını birlikte yaşadıklarını ifade eden Kayan, akademik ve idari personelin
öğrencilerin her zaman yanında olduğunu söyledi. Konuşmasında ailelere de
seslenen Kayan, evlatlarını büyük fedakârlıklarla yetiştirerek bugünlere getiren anne
ve babalara teşekkür ederek, mezuniyet sevincinin en az öğrenciler kadar ailelerin de
hakkı olduğunu kaydetti. Konuşmasının sonunda tüm mezunları tebrik eden Kayan,
gençlere başarılarla dolu bir gelecek temennisinde bulundu.
Hiçbir zaman hedeflerimizden vazgeçmedik
Törende fakülte birincisi olarak söz alan Hemşirelik Bölümü öğrencisi Hava Nur Kırık
ise büyük bir mutluluk ve gurur yaşadığını belirterek, kürsüde yalnızca bir öğrenci
olarak değil, hayallerinin peşinden gitmekten vazgeçmeyen genç bir kadın ve
hemşire adayı olarak bulunduğunu ifade etti. Dört yıl önce üniversiteye ilk adımını
attığında kendisini uzun ve zorlu bir yolculuğun beklediğini bilmediğini söyleyen Kırık,
eğitim süreci boyunca fedakârlıklar yaptıklarını, zaman zaman zorlandıklarını ancak
hiçbir zaman hedeflerinden vazgeçmediklerini dile getirdi. Bugün elde ettiği başarının
arkasında ailesinin sevgisi, sabrı ve fedakârlıklarının bulunduğunu ifade eden Kırık,
bir kadın olarak eğitim alma ve istediği mesleği seçme fırsatına sahip olmasında
emeği bulunan başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm silah arkadaşlarına
teşekkür etti. Yeni hayatlarında insan hayatına dokunacakları önemli bir yolculuğa
başlayacaklarını ifade eden Kırık, tüm mezunlara sağlık, mutluluk ve başarı dolu bir
gelecek diledi. Törende Acil Yardım ve Afet Yönetimi ve Hemşirelik andı okundu.
Törende dereceye giren öğrencilere plaketleri ASÜ Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş,
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Erşan Sever, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr.
Didem Balun Kayan ve tarafından takdim edildi. Programın devamında mezun
öğrencilere diplomaları akademisyenler tarafından verildi. Tören öğrencilerin keplerini
hep birlikte havaya fırlatması ve mezuniyet coşkusunu aileleriyle paylaşmasıyla sona
erdi.